fredag, augusti 29, 2008

Jag vill sova en fredag

Jag har blivit otroligt morgontrött. Hela sommaren, undantaget festivalerna, har jag sovit minst åtta till tio timmar per natt. I morse gick jag exempelvis upp klockan elva, trots att jag somnade redan vid tolvtiden. Det känns som jag är trött hela tiden, oavsett om jag sover lagom, för mycket eller för lite. Har tappat sexlusten också. Hörde någonstans att man gör det när man är trött länge.

Så tänker jag på förfester, efterfester, fester, parkhäng, festivaler, hemmafester och tvkvällar. Det här är sommaren då jag gått från att vara en stillsam öldrickare, till att hälla i mig groggar och bag-in-boxviner under epitetet partydirektörn. Nu är jag trött. Jag vill ha en stuga med öppen spis, filtar, filmer, och en tjej som inte ska åka på någon jävla backpackingtripp runt jorden.

Väntar man fyra-sex månader på någon man känt i kanske tre?

Några bra saker händer dock i mitt liv. Mest glad är jag att jag börjar bli otroligt bra på mitt jobb, och faktiskt på riktigt börjar känna mig redo att bli egen. Helt fri. Ingen säger något om hur eller när man ska göra något. Sånt gillar jag. Oftast.

Fan vad tråkig jag blivit. Jag tänker knappt, än mindre har jag något att säga.

Ikväll ska jag dansa

Hejdå

Inga kommentarer: